Telefon: (+36) 70 773 5883 | E-mail: info@budaablak.hu
Az ablak vásárlás hosszú távú befektetés, ezért nyilvánvalóan mindenki elvárja, hogy pénzéért cserébe a lehető legjobb minőségű terméket, szolgáltatást kapja. De az, hogy rátaláljunk a megfelelő cégre, akik kedvező áron, mégis minőségi munkát végeznek, bizony nem egyszerű dolog. Ez a lista, a Buda Ablak évtizedes tapasztalata alapján, útmutatásként próbál szolgálni, annak érdekében, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni akkor, amikor új ablakokat szeretne vásárolni.
Az egyik legfontosabb dolog, hogy olyasvalakit bízzon meg a munkával, aki már régóta ezzel foglalkozik, és széleskörű tapasztalata van ablakok vagy ajtók kicserélése terén. Pár vállalat, hogy költséghatékonyabban működjön, úgy próbál spórolni, hogy az egyszeri vásárló nem is veszi észre (például kevesebb tömítőanyagot fúj az ablakkeretbe), de ez tartósan nem kifizetődő, mert idővel teljesen nyilvánvaló lesz, hogy az általuk felszerelt ablakok sokkal kevésbé időtállóak, mint, amit más cégek szereltek fel. Hosszútávon tehát csak az a cég tud fennmaradni, akinek a megrendelők megelégedettsége a legfontosabb cél, és törekszik arra, hogy minőségi munkát szolgáltasson vásárlói számára. Ha egy cég már régóta jelen van a piacon, az garancia lehet a minőségi munkavégzésre.
Sokan nem is gondolnák, de egy-egy jól beszerelt ablak vagy ajtó, bizony védettebbé, biztonságosabbá teheti ingatlanjukat. Nyilvánvalóan egy több rétegű, jobb minőségű ablak könnyebben ellen tud állni egy erősebb viharnak, széllökésnek, de emellett, az emberi károkozástól is megóvhatja otthonát. Egy jól rögzített, vastagabb ablakot nem lehet olyan könnyedén, vagy halkan betörni, hogy az éj leple alatt észrevétlenül kirabolják Önt.
Nyugodtan kérdezzen körbe ismerősei körében, illetve olyan rokonai között, akiknek már van tapasztalatuk a témában. Elmesélik pozitív, negatív élményeiket bizonyos cégekkel kapcsolatban, az előnyöket, hátulütőket, azt, hogy mire érdemes odafigyelni, amikor ablakot vásárol az ember. Az Önhöz közelállók tanácsaiban nyilvánvalóan jobban megbízik, szóval bátran hagyatkozzon javaslataikra, meglátásaikra.
Vásároljon bármilyen terméket vagy szolgáltatást, az egyik legelső dolga, hogy megnézi annak árát, illetve árajánlatot kér. Bár fontos, hogy megtalálja azt az ablakot, amely az Ön igényének leginkább megfelel, de az sem mindegy, hogy milyen áron. Bizonyos cégek olcsóbb, de gyengébb minőségű, kevésbé időtálló termékeket forgalmaznak, míg mások, jobb alapanyagokból összerakott, de drágább gyártmányokat árulnak. A minőséget meg kell fizetni. Ezért is elengedhetetlenül fontos, hogy ár-érték arányban minél több ajánlatot összehasonlítson, hogy végül a pénztárcájához, és elvárásaihoz mérten a legmegfelelőbb terméket tudja kiválasztani. Ehhez nyújt nagy segítséget az, ha az adott cégnek van bemutató terme, ahol fizikailag is tesztelheti, összevetheti egymással a különféle termékeket.
Amikor kiválasztja azt a vállalatot, amelyik majd beszereli az ablakokat, valószínűleg sokkal jobban jár, ha egy helyi cég szolgáltatásait veszi igénybe, aki saját maga gyártja és szereli be termékeit, mintha egy olyan céggel köt szerződést, aminek a székhelye több száz kilométerre van az otthonától. Egy helybéli cég a helyi vásárlók (vagyis az Ön) igényei szerint alakítja ki termékkínálatát. Továbbá, ha valami nem az elvárásai szerint lenne beszerelve, vagy elromlana, nem kétséges, hogy egy helyi gyártó sokkal gyorsabban és zökkenőmentesebben tudja orvosolni a problémát.
Sokszor találkozhat azzal, hogy egy cég azt állítja magáról, minden szabvány követelménynek megfelel, a törvényi előírásokat betartja. Aztán egy ellenőrzés során kiderül, hogy ezer sebből vérzik, sőt akár az is, hogy nem legálisan működik. Elengedhetetlen, hogy mielőtt aláírna bármiféle szerződést, bizonyosodjon meg róla, hogy rendben vannak a cégpapírok, engedélyek, illetve, hogy a vállalat valóban legálisan az előírásoknak megfelelően működik.
Manapság igen gyakorivá vált, hogy a nagyvállalatok csupán beszállítóként funkcionálnak és termékeik jórészét más hazai vagy külföldi gyártóktól szerzik be. Ennek az üzletpolitikának az a hátulütője, hogy gyakran az ablakgyártó korlátozott garanciát nyújt a szállító számára. Ez azt jelenti, hogy míg hivatalosan 10 év garanciát vállalnak az ablakokra, addig az egyes részelemekre, mint például a kilincs vagy a zsanér, csupán tizenkét hónap garancia jár.
A beszállító kiválasztásakor mindig fontos, hogy teljesen megbizonyosodjunk róla, hogy a cég valóban arra az adott időszakra vállalja-e a garanciát, mint ahogy megígérte, nem pedig mentesülni próbál ezen kötelezettségei alól, a szerződésbe foglalt kiskapukat felhasználva. Nagyon gyakori, hogy a vállalatok a szerződés apró betűs részében, olyan kikötéseket tesznek, amik az esetek nagy részében merőben csökkentik felelősségüket, illetve felmenti őket a későbbiekben a kár megfizetése alól. Ezenkívül sok vállalat végtelenül bonyolulttá és hosszadalmassá teszi a panasztételi eljárást (például csak írásban fogadják el, a meghatározott keretek közt benyújtva) az ügyfeleik számára, ami megint csak azt eredményezi, hogy gyakran a vásárló eláll a panasz benyújtásától. Mielőtt bárkivel szerződne, bizonyosodjon meg arról, hogyan kezeli az adott vállalat a vásárlók kéréseit, panasztételeit és beszéljen ismerőseivel, barátaival, akik meg tudják önnel osztani személyes tapasztalataikat ez ügyben. Fontos tudni, hogy a minőségi cégek mindig a vásárlói igényeket tekintik a legfontosabbnak.
Mindig ellenőrizze a garanciát! A legtöbb vevő reméli, hogy csak kétszer-háromszor kell új ablakokat és ajtókat vennie élete során, ezért kiemelten fontos, hogy a termékre legyen megfelelő, legalább tíz évre szóló garancia. Fontos, hogy a garancia átfogó legyen, tehát ne csak magát a terméket foglalja magába, hanem terjedjen ki az egyes részelemekre is, hiszen azok nagyobb eséllyel használódnak el az évek során. Lehet találni, olyan vállalatot is, amely abban az esetben is tovább biztosítja a garanciális szolgáltatását, ha a vállalat megszüntetné időközben a tevékenységét.
Talán mindközül a legfontosabb az, hogy egy adott vállalkozás termékei, szolgáltatásai, meg úgy általában maga a cég, jó érzést keltsen Önben. Ha újra és újra megnézi a cég honlapját, az bizalommal töltse el, hogy valóban, ez a legmegfelelőbb választás az Ön számára. Egy jó cégnek mindig biztosnak kell lennie abban, hogy képes-e teljesíteni a vásárlók elvárásait, olyan minőségben, ahogy azt ők szeretnék. Ezt nem lehet jobban felmérni annál, minthogy személyesen beszélünk a cég ügyfeleivel, akik jelenleg vagy a múltban igénybe vették a vállalat egyes szolgáltatásait. Természetesen nem minden vásárló lesz egyaránt elégedett, de amennyiben a nagy részük pozitív véleménnyel van a vállalat által végzett munkáról, illetve adott esetben újfent igénybe venné annak szolgáltatásait, akkor valószínűleg nem veszünk azzal zsákbamacskát, ha szerződünk velük. A jó cégek felismerik, hogy a legfontosabb az ügyfelek elégedettsége, hiszen ezzel alapozhatják meg hosszútávon jó hírnevüket, illetve széles és hűséges vásárlókörüket.
Sok szerencsét kívánok az ablakvásárláshoz. Amennyiben megfogadja ezeket a tanácsokat, a jövőben egészen biztosan elkerülik önt és családját a kellemetlen meglepetések.
Az árajánlat kéréshez nincs más teendője, mint ide kattintva kitölteni az űrlapot és munkatársunk pár órán belül felveszi Önnel a kapcsolatot. Bízunk benne, hogy hamarosan ügyfeleink között üdvözölhetjük! J